رادمان پاک انرژی

پیشرو در ارائه انواع خدمات مرتبط با انرژی پاک و نماینده رسمی برترین شرکت‌های جهان در ایران

بلاگبازگشت به بلاگ

پنل خورشیدی PERC

فناوری‌های پنل خورشیدی برای دستیابی به کارایی و کیفیت بالاتر همواره در حال توسعه و پیشرفت هستند. تکنولوژی PERC نوعی نوآوری و فرایند صنعتی جدید در پنل‌های خورشیدی است که به منظور افزایش تولید انرژی در سیستم‌های خورشیدی فتوولتائیک وافزایش بازده سرمایه‌گذاران انجام شده است. سلول (PERC (Passivated Emitter and Rear Cell از طریق افزودن لایه نازک SiO2 یا Al2O3 به پشت سلول خورشیدی استاندارد به وجود می‌آید.

تفاوت پنل خورشیدی استاندارد و تکنولوژی PERC

ساختمان سلول خورشیدی PERC تفاوت زیادی با سلول‌های خورشیدی استاندارد ندارد و از سیلیکون ساخته شده است. دو ویژگی متفاوت در ساختار پنل خورشیدی PERC وجود دارد که در پنل‌های خورشیدی استاندارد یافت نمی‌شود. وجود یک فیلم گذرنده Passivation در سطح عقب سلول خورشیدی PERC و استفاده از مواد شیمیایی برای ایجاد پاکت‌های کوچک در فیلم برای جذب نور بیشتر، از تفاوت‌های اصلی این تکنولوژی است.

201907031125508976089 - پنل خورشیدی PERC

قسمت جلوی سلول نور مستقیم خورشید را دریافت می‌کند، در حالی‌که قسمت عقب نور را پراکنده و منعکس می‌کند و منجر به ایجاد سه مزیت اصلی در پنل خورشیدی PERC از قبیل جذب نور زیاد، بازتاب داخلی بیشتر و کاهش قابل توجه در بازسازی الکترون می‌شود.