رادمان پاک انرژی

پیشرو در ارائه انواع خدمات مرتبط با انرژی پاک و نماینده رسمی برترین شرکت‌های جهان در ایران

بلاگبازگشت به بلاگ

بازدید از مرکز پایش منابع انرژی تجدیدپذیر و تولید پراکنده

با توجه به سیاست‌های ابلاغی وزارت نیرو در توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر و تولیدپراکنده و وظایف شرکت مدیریت شبکه برق ایران در راهبری، حفظ پایداری و امنیت شبکه سراسری، راه اندازی مرکز پایش منابع انرژی تجدیدپذیر و تولیدپراکنده با هدف پایش منابع تولید مقیاس کوچک از بهمن ماه ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفت. این مرکز با تلاش‌های شبانه روزی و با کمترین هزینه و با استفاده از پتانسیل داخلی در خرداد ماه سال ۱۴۰۳ به بهره برداری رسیده و فعالیت خود را به طور رسمی آغاز نمود.

مرکز پایش منابع انرژی تجدید پذیر و تولید پراکنده با استفاده از داده‌های کنتور‌های اندازه گیری منصوبه از سوی شرکت مدیریت شبکه برق ایران و شرکت توانیر در مبادی تولید و با استفاده از مشخصات فنی و عمومی نیروگاه‌ها از پایگاه داده PGDS مدیریت شبکه، نیروگاه‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده را مورد نظارت و پایش قرار می‌دهد. همچنین باتوجه به تاثیر تغییرات آب و هوا و عدم قطعیت در تولید نیروگاه‌های خورشیدی و بادی تدابیر لازم برای پیش بینی هواشناسی و پیش بینی تولید این نیروگاه‌ها دیده شده است.

کمیل نوروزنژاد، مجری طرح راه اندازی مرکز پایش منابع انرژی تجدیدپذیر و تولید پراکنده، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت پذیرفته در راه اندازی این مرکز و طرح‌های توسعه آن در آینده، با هدف ترویج استفاده عموم مردم از انرژی‌های پاک، پیشنهاد معرفی روز انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران و طرح آن در سطح هیئت دولت ارائه نمودند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و اعضای هیات مدیره در این بازدید بر نظارت و پایش همه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و تولیدپراکنده از جمله نیروگاه‌های خودتامین، توجه به نیروی انسانی و چارت سازمانی مرکز پایش، انعقاد قرارداد پیش بینی هواشناسی و پیش بینی تولید با شرکت‌های دانش بنیان داخلی و همچنین همکاری شرکت توانیر، ساتبا و حمایت وزارت نیرو تاکید نمودند.

 

 

———————————————————————————————————————————————————————-

منبع : برق نیوز

تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۴/۱۳