رادمان پاک انرژی

پیشرو در ارائه انواع خدمات مرتبط با انرژی پاک و نماینده رسمی برترین شرکت‌های جهان در ایران

بلاگبازگشت به بلاگ

ضرورت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در ساختمان‌های مسکونی

معاون هماهنگی توزیع توانیر: ضرورت استفاده از انرژی‌ تجدیدپذیر برای تأمین نیازهای حداقلی ساختمان‌های مسکونی و پایداری شبکه‌های توزیع بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن ذبیحی، معاون هماهنگی توزیع توانیر، با توجه به تغییر الگوی استفاده از وسایل سرمایشی در کشور، تأکید کرد: “ضرورت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای تأمین نیازهای حداقلی ساختمان‌های مسکونی و پایداری شبکه‌های توزیع بیش از پیش احساس می‌شود.”

وی افزود: هزینه نصب پنل‌ خورشیدی در خانه های مسکونی، نظر به استفاده از باطری ذخیره‌کننده برق،  بین نیم تا یک درصد از مجموع هزینه‌های ساختمان است.

ذبیحی تأکید کرد: با توجه به گستردگی شبکه‌های توزیع برق، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و نصب پنل‌های خورشیدی در منازل توسط خود مردم، می‌تواند به تأمین حداقل نیازهای برق خانگی کمک کند.

وی همچنین به امضای تفاهم‌نامه میان شرکت توانیر و سازمان نظام مهندسی ساختمان برای ترویج استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در ساختمان‌های مسکونی اشاره کرد و افزود: با تشکیل کمیته‌های اجرایی و تدوین آئین‌نامه‌های متناسب با شرایط اقلیمی، اجتماعی، و اقتصادی مناطق مختلف کشور، اجرای آزمایشی این طرح به زودی در استان‌های مستعد و دارای ظرفیت آغاز خواهد شد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر در پایان با اشاره به اهمیت تأمین انرژی در مواقع بحرانی و حفظ محیط زیست، اظهار داشت: با توجه به وابستگی شدید ساختمان‌های مسکونی به برق، به ویژه در شرایط اضطراری، به دنبال استفاده از پنل‌های خورشیدی و مولدهای اضطراری در ساختمان‌ها هستیم.