رادمان پاک انرژی

پیشرو در ارائه انواع خدمات مرتبط با انرژی پاک و نماینده رسمی برترین شرکت‌های جهان در ایران

بلاگبازگشت به بلاگ

سازنده سولار ایمپالس هواپیمای هیدروژنی دوربرد می‌سازد؛ دور دنیا در هشت روز

هواپیمای هیدروژنی دوربرد کلایمت ایمپالس: سفر به دور دنیا در هشت روز

برتران پیکار، سازنده سوئیسی هواپیمای خورشیدی «سولار ایمپالس»، این بار قصد دارد هواپیمایی با سوخت هیدروژنی بسازد. این هواپیما با هدف سفر به دور دنیا در مدت هشت روز و بدون توقف طراحی شده است.

این طرح بلندپروازانه، «کلایمت ایمپالس» (نبض اقلیم) نام دارد. هدف اصلی این پروژه، ترویج فناوری‌های بدون انتشار آلاینده و اثبات وجود راه‌حل‌های پایدار برای حفظ محیط زیست است.

هواپیمای کلایمت ایمپالس با مشارکت شرکت بلژیکی سینسکو طراحی می‌شود. بدنه آن دوقسمتی است و کابین خلبان در وسط قرار دارد. بال‌های این هواپیما طولی برابر ۳۷ متر دارند، که نصف اندازه بال‌های سولار ایمپالس است.

این هواپیمای هیدروژنی دوربرد، اولین پرواز خود را در سال ۲۰۲۶ انجام خواهد داد. دو سال بعد، قرار است سفر دور دنیا را آغاز کند. این سفر با سرعتی نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و در ارتفاع ۳ هزار متری انجام می‌شود و به مدت هشت روز متوالی ادامه خواهد داشت.

هدف برتران پیکار از این پروژه، نشان دادن قدرت فناوری‌های پاک در حمل‌ونقل هوایی است. او معتقد است که این نوع فناوری‌ها می‌توانند راه‌حلی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای باشند.

این پروژه نه تنها به عنوان یک نوآوری در عرصه هواپیمایی، بلکه به عنوان یک گام مهم در جهت حفاظت از محیط زیست شناخته می‌شود. هواپیمای کلایمت ایمپالس می‌تواند الهام‌بخش نسل‌های آینده برای توسعه فناوری‌های پایدار باشد.

 


منبع : یورونیوز

تاریخ انتشار: ۰۷/۰۲/۲۰۲۴