رادمان پاک انرژی

پیشرو در ارائه انواع خدمات مرتبط با انرژی پاک و نماینده رسمی برترین شرکت‌های جهان در ایران

بلاگبازگشت به بلاگ

پارک خورشیدی دبی

دبی 250 مگاوات انرژی فتوولتاییک به فاز چهارم بزرگ‌ترین پارک خورشیدی جهان افزود

سازمان آب و برق دبی (DEWA) در توافق خود با کنسرسیوم Acwa Power عربستان سعودی، 250 مگاوات انرژی خورشیدی به فاز چهارم پارک خورشیدی محمد بن راشد آل مکتوم افزود. این پارک خورشیدی یکی از بزرگترین سیستم‌های خورشیدی متمرکز (CSP) در دنیا است.

سازمان DEWA اصلاحیه ای به قرارداد خرید انرژی (PPA) با این کنسرسیوم، که شامل Shanghai Electric چین نیز می‌شود، افزود با این محتوا که 250 مگاوات فتوولتاییک اضافه‌شده با نرخ 0.024 دلار برای هر کیلووات ساعت عرضه شود که با این نرخ در میان کمترین تعرفه‌های جهان قرار گرفت.

ظرفیت کل فاز چهارم این پارک خورشیدی از 700 مگاوات به 950 مگاوات افزایش می‌یابد. حالت اولیه آن تشکیل‌شده از 600 مگاوات مجموعه‌ای از آینه‌های سهمی‌وار و 100 مگاوات برج خورشیدی بود و گفته می‌شود که کمترین هزینه برق (LCOE) با نرخ 0.073 دلار برای هر کیلووات ساعت برای تکنولوژی CSP را شامل می‌شود. این پروژه همچنین شامل بلند‌ترین برج خورشیدی دنیا با ارتفاع 260 متر و بزرگ‌ترین ذخیره انرژی گرمایی با ظرفیت 15 ساعت است که امکان تولید انرژی روزانه را فراهم می‌کند.

مجموع سرمایه مربوط به این پارک 50 میلیارد درهم است و تا سال 2030 به ظرفیت کلی 5 گیگاوات می‌رسد. فاز اول این پروژه، 13 مگاوات بود که در سال 2013 شروع به فعالیت کرد. فعالیت فاز دوم 200 مگاواتی این پارک خورشیدی در ماه مارچ سال 2017 آغاز شد و 800 مگاوات فاز سوم آن از سال 2020 شروع به فعالیت خواهد کرد.

ولیعهد و رئیس هیئت اجرایی دبی، شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم اعلام کرد: “پیشروی در پیشرفت تکنولوژیکی در این بخش، از اهداف دبی برای تبدیل شدن به یکی از شهرهای پیشرو در جهان شده است. ما این پروژه را یک مدل منحصر به فرد برای پروژه های بزرگ انرژی پاک در سایر نقاط جهان می بینیم. این ابتکار جاه طلبانه همچنین همکاری ما با دو تن از شرکای مقتدر، عربستان سعودی و چین را تقویت می‌کند. این پروژه ترکیبی از دانش و تخصص پیشرفته را برای ایجاد بزرگ‌ترین پارک خورشیدی در جهان به ارمغان می آورد.”