رادمان پاک انرژی

پیشرو در ارائه انواع خدمات مرتبط با انرژی پاک و نماینده رسمی برترین شرکت‌های جهان در ایران

بلاگبازگشت به بلاگ

پروژه فتوولتاییک 50 مگاواتی در کوبا

پروژه فتوولتاییک 50 مگاواتی در کوبا

کمپانی‌های توسعه‌دهنده انرژی خورشیدی Hive Energy و SE Energy Investment Co، یک کمپانی بریتانیایی با تجهیزات چینی گروه Shanghai Electric برای ساخت و بهره‌برداری پروژه فتوولتاییک 50 مگاواتی در منطقه Mariel Development در کوبا همکاری کرده‌اند.

این پروژه شامل سه بخش جداگانه است که انتظار می‌رود سالانه بیش از 100,000 مگاوات انرژی تولید کند. ساخت و ساز آن در اواخر نوامبر 2018 شروع خواهد شد و نیاز به سرمایه حدود 60 میلیون دلار خواهد داشت. Hive در سال 2016 در مورد این پروژه خبر داده بود؛ فعالیت کامل آن برای پاییز سال 2019 برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت Hive Energy گفت: “ما برای انجام این پروژه به مدت چند سال در کوبا کار کردیم. خوشحالیم که با کمپانی باتجربه‌ای مانند Shanghai Electric همکاری می‌کنیم. ما افتخار می کنیم که این پروژه وابستگی کوبا به نفت خارجی با هزینه بالا را کاهش می‌دهد و به آنها کمک می‌کند تا به اهداف تجدید‌پذیر خود برسند.”

مدیر کمپانی Mariel Solar اضافه کرد: “این اولین پارک خورشیدی مقیاس بزرگ در کوبا است. این پروژه با تولید انرژی بسیار ارزان‌تر از میانگین هزینه‌های امروزه برای تولید انرژی، باعث دست‌یابی قابل توجهی به اهداف تجدیدپذیر سال 2030 خواهد شد.”

کوبا قصد دارد 25 درصد از کل تولید انرژی در کشور را تا سال 2030 به انرژی تجدیدپذیر اختصاص دهد.