رادمان پاک انرژی

پیشرو در ارائه انواع خدمات مرتبط با انرژی پاک و نماینده رسمی برترین شرکت‌های جهان در ایران

بلاگبازگشت به بلاگ

تعرفه برق تجدیدپذیر (۱۴۰۳)برای اعمال در قبض‌های صنایع و دستگاه‌های مشمول

 تعرفه برق تجدیدپذیر سال ۱۴۰۳ برای صنایع مشمول ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش‌بنیان

به گزارش ایرنا، تعرفه برق تجدیدپذیر برای صنایع و دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش‌بنیان اعلام شد.

بر اساس این قانون، صنایع با مصرف بیش از یک مگاوات باید ۲ درصد از برق مصرفی خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند. دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۵ قانون خدمات کشوری نیز باید ۵ درصد از برق مصرفی خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین نمایند.

در صورت عدم رعایت این الزامات، تعرفه برق تجدیدپذیر برای صنایع ۳۲,۲۹۷ ریال و برای دستگاه‌های اجرایی ۴۳,۵۰۰ ریال به ازای هر کیلووات ساعت است.

در تیرماه ۱۴۰۳، تعرفه برق برای مشترکان صنعتی که الزامات را رعایت نکرده‌اند ۳۳,۷۳۴ ریال و برای دستگاه‌های اجرایی ۷۱,۲۰۴ ریال خواهد بود.

بر اساس ماده ۱۶، صنایع با مصرف بیش از یک مگاوات باید ۱ درصد از برق سالیانه خود را از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین کنند. این میزان باید تا پایان سال پنجم به ۵ درصد برسد.

در غیر این صورت، وزارت نیرو برق مصرفی صنایع را با تعرفه برق تجدیدپذیر محاسبه و اخذ خواهد کرد. مبالغ دریافتی به میزان ۵۰ درصد صرف خرید تضمینی برق تجدیدپذیر می‌شود.

بر اساس ماده ۸ مصوبات شورای عالی انرژی، دستگاه‌های اجرایی باید سالانه ۵ درصد از برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند.

این سهم باید تا ۲۰ درصد افزایش یابد. مشترکان مشمول از سال ۱۴۰۳، باید ۵ درصد از برق مصرفی خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند. این میزان هر سال ۵ درصد افزایش می‌یابد.

در صورت عدم رعایت، انرژی مازاد مصرفی با حداکثر نرخ تابلوی برق سبز بورس انرژی محاسبه خواهد شد.

 


منبع: ایرنا

تاریخ انتشار: ۲۳ /۰۴/ ۱۴۰۳